Mini-Challenge n°1 Dominance War 5 - Mini-challenge 2010 - ENGAGEZ-VOUS ! ! !

GO TO ADMIN PANEL > ADD-ONS AND INSTALL VERTIFORO SIDEBAR TO SEE FORUMS AND SIDEBAR
vienne de changer ya une heure le nouveau reglement:

- High res sculpting is allowed for diffuse map generation only, and retopology is allowed.

- To insure no one cheats by photoshop'ing extra details into their final presentation image, high ranked entrants can be asked to submit their models to Dominance War officials to verify that the specs (no normal maps, no extra photoshop’ing on final presentation sheet, no extra polygon usage, no extra texture sheets) were met. Entrants that fail to submit their models to us, will be disqualified from competition. Submitted models will be used for judging purposes only. They will not be sold, or used for any means other than checking to see if you followed the rules.

Note from Founder:
- If you are looking for a loophole in an attempt to find a way to put height details onto your final models so that your model looks like a high res character using a low res mesh, then you are trying to defeat the purpose of this challenge.

ben ca à l'air au point le règlement pour la partie création polygonale...
Surtout pour un mini challenge de 4 semaine de délai...

Enfin, ca promet de joli chose à voir, j'étais pas contre les restrictions maximale du début.

Resh

Membre très actif
Je n'avais pas vu le 3e point...
C'est toujours pas clair, en gros ils veulent impérativement voir des persos toonesques sans fausses ombres pour ajouter du détail je crois

Je pense pas, tu peux toujours utiliser des proportions réalistes avec un modèle
low-poly. Par contre le troisième point doit concerner
les détails qui peuvent être ajouté avec un rendu via des displacement maps je pense...

Resh

Membre très actif
Mmmh oui peut-être.
Sur le forum ils ont l'air de dire qu'un peu de photoshop sur les rendus finaux est toléré, mais c'est toutes les autres combines qui sont disqualifiantes.
"height detail" ce serait juste bump map ou normal map quoi, ils se répètent pour enfoncer le clou.